Onverwachte wendingen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Mirjam - WaarBenJij.nu Onverwachte wendingen - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Mirjam - WaarBenJij.nu

Onverwachte wendingen

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

12 Februari 2007 | Bangladesh, Dhaka

In Bangladesh moet je gevat zijn voor een beetje flexibiliteit en daarom ben ik toch niet naar Askipara gegaan vorig weekend. Ik ben ik Dhaka gebleven voor een aantal interviews en heb ook wat mensen bezocht hier. De bedoeling was dat ik op dit moment in het dorp zou zitten, maar doordat ik problemen heb met het verlengen van mijn visum is dat ook niet doorgegaan. Het is in Dhaka tot nu toe niet meer mogelijk geweest om het visum te verlengen. Heb nu tot 21 februari en moet daarna het land uit. Had even het idee om naar India te gaan om het daar te verlengen, maar de kans is te groot dat ik dan Bangladesh niet meer in kom. Heb nu het plan om samen met een Nederlandse priester, die ik afgelopen vrijdag tijdens mijn interviews tegen het lijf liep, naar Mymensingh te gaan (plaats in het noorden van Bangladesh) en om daar het visum te verlengen. Hij kent de mensen daar en er bestaat een kans dat ze de aanvraag voor verlenging aannemen en dit geeft me weer een week of anderhalf speling. Het gaat er mij eigenlijk om dat ik al blij zou zijn met twee weken extra. Dan kan ik in ieder geval nog mijn onderzoek in het dorp afronden en afscheid nemen van de mensen hier. Heb hier in de stad al genoeg interviews kunnen houden. Ik wacht maar gewoon af wat er gebeurt, maar blijf vertrouwen hebben. Daarnaast zijn er ook nog steeds gesprekken met de directeur van het paspoortkantoor hier in Dhaka.

Afgelopen week in Dhaka ben ik samen met mijn tolk & Garo-vriendin Lova naar de slum-area geweest om een aantal jonge mensen te interviewen. De familie waar ik uitgenodigd was, had speciaal voor mij een optreden georganiseerd en de kinderen hebben gedanst en gezongen. Echt overal waar ik kom zijn de mensen zo hartelijk en ze geven je het beste van wat ze hebben. Krijg dus overal genoeg te eten, maar gelukkig smaakt de rijst altijd goed.

Ook ben ik naar de Adventgemeente in Dhaka geweest. Het terrein was goed beveiligd, maar gelukkig werden we toegelaten. De dienst hier heeft veel weg van Nederland en gelukkig spraken een aantal mensen Engels. Daarna nog op bezoek geweest bij mensen die me uit hebben genodigd om mee te gaan met een ontwikkelingsproject van ADRA 27-28 februari. Die avond ben ik op bezoek geweest bij Suborno, één van de vrienden van mijn docente Ellen, die hier in Bangladesh heeft gewoond. Heb lekker gegeten en kennis gemaakt met zijn vrouw en twee kinderen.

Geniet eigenlijk van alle momenten hier in Bangladesh. Heb ook geen zin om me druk te maken om het visum en probeer daarom nu zoveel mogelijk te doen. De jonge mensen vinden het ook leuk om me mee te nemen naar familie, te helpen met de interviews en om me de stad te laten zien. Krijg dus genoeg kansen om te zien wat mensen in het dagelijks leven doen. Afgelopen weekend hadden ze een klein feestje georganiseerd met genoeg Garo-wijn en muziek.

Ik zal volgende keer een uitgebreider verslag schrijven, maar heb vandaag een drukke dag voor de boeg. Als ik mijn paspoort terugkrijg van de ambassade (had aanvraag visum India ingediend), dan pak ik vanmiddag de bus naar Mymensingh. Lekker even de stad uit!

Bedankt voor al jullie lieve berichten en gebeden.

Liefs Mirjam

  • 12 Februari 2007 - 10:01

    Mam:

    Ben blij weer iets van je te lezen. Geniet maar van de mensen om je heen en heb vertrouwen.
    Veel liefs en dikke kus.
    xxxxx

  • 12 Februari 2007 - 16:31

    Frans&Miranda:

    Hey Mirjam! Echt super interessant om je spannende verhalen te lezen. Moet ook wel heel bijzonder zijn om overal gastvrij te worden ontvangen. Succes verder daar! x F&M

  • 15 Februari 2007 - 20:16

    Vosjes Uit Bru:

    Hoi Mirjam!
    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Zo te lezen, heb je je al helemaal ingeburgerd in Dhaka:D Je verhalen blijven we zeker volgen!
    Succes nog met het verlengen van je visum!
    Liefs, de Vosjes

  • 20 Februari 2007 - 18:01

    Sifra En Benjamin:

    Succes met het krijgen van dat vervelende Visum! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, zodat je het onderzoek kan afronden. Gelukkig gaat het goed met je, wat ik lees in ieder geval! Zet hem op lieve vriendin!! We houden van je.

    Liefs dikke kus Benjamin en Sifra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Dhaka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 April 2007

Afscheid

11 Maart 2007

Bijna een echte Garo-vrouw :)

21 Februari 2007

Avontuurlijke fietstocht

12 Februari 2007

Onverwachte wendingen

30 Januari 2007

Famous for one day
Mirjam

Actief sinds 19 Dec. 2006
Verslag gelezen: 999
Totaal aantal bezoekers 41271

Voorgaande reizen:

07 Januari 2007 - 08 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: